Jak osiągnąć spokój po rozstaniu

Zakończone związki, gwałtowne rozstania, niewyjaśnione sytuacje powodują wiele bólu i cierpienia. Są to bardzo trudne sytuacje i często niosą ze sobą poczucie końca i nieodwracalnej straty.
Jak osiągnąć spokój po rozstaniu?

Jak osiągnąć spokój po rozstaniu?

Często w takiej sytuacji zawisa nad głową ciężka, czarna chmura poczucia, że „już nigdy nic nie będzie dobrze”.
Należy jednak pamiętać, że to nieprawda.
To, że jeden rozdział w życiu się zamknął, nie znaczy wcale, że już nigdy nie będziesz się dobrze czuć. Po skończonym procesie „leczenia” siebie wszystko będzie w jak najlepszym porządku i słońce znowu będzie świecić. Musisz się jedynie nauczyć jak osiągnąć spokój po rozstaniu i dać sobie czas na realizację tego celu.

Bardzo ważną w procesie leczenia, jest nauka spędzenia czasu z samym sobą.

Rodzina lub przyjaciele będą tu ogromnie pomocni. Będą Cię wspierać w tych ciężkich chwilach. Jednak jedyną osobą, która potrafi uleczyć Twoje wnętrze i ukoić ból jesteś właśnie Ty.

Czas, który spędzisz w pojedynkę, pozwoli ci dostrzec z dystansu, co się właściwie wydarzyło i jaką otrzymujesz lekcję, z której możesz się wiele nauczyć, aby uniknąć powtórki w przyszłości.

Poniżej kilka przykładów czynności, dzięki którym masz szansę zyskać spokój, doświadczenie i mądrość, które uchronią Cię przed bólem w przyszłości.

1. Podróże

Nie bez powodu powieści o złamanych sercach i o podróżach cieszą się tak ogromną popularnością. Zwiedzając świat, możemy odnaleźć swoje miejsce na ziemi. Takie, które pokochamy i które nas ukoi. Mamy również szansę poznać siebie z innej strony i spojrzeć na siebie z innej perspektywy.
Podróże z bliskimi osobami pozwolą Ci odpocząć i spędzić czas w spokoju, jednak to podróż w samotności spowoduje wyjście poza strefę komfortu i poznanie siebie z takiej strony, o której posiadanie mogłeś siebie nawet nie podejrzewać. Podróż w pojedynkę umożliwi Ci również poznanie nowych ludzi, jak i szczere i otwarte rozmowy, które są wspaniałym remedium na bóle po rozstaniu.

Kto wie, czy podczas takiej podróży nie spotkasz swojej bratniej duszy? Gdy człowiek zostawia wszystko za sobą, jest wolny i dzieją się magiczne rzeczy.

2. Pisanie

Pióro ma potężną moc, a słowo potrafi ciąć mocniej niż miecz. Zapisuj swoje emocje w każdym możliwym momencie. Pisanie pozwala przemawiać głosem, który na co dzień ciężko w sobie odnaleźć. Przelewanie na papier całego bólu złamanego serca, bez zastanowienia i bez zahamowań, pozwoli Ci wyrzucić z siebie emocje (a wiadomo, że w takich sytuacjach jest ich wręcz nadmiar).

Pisz aż poczujesz, że nie ma już nic więcej do powiedzenia. Gdy już wszystko trafi na papier, a w Tobie pozostanie jedynie pustka, poczujesz spokój.
To pomoże Ci patrzeć na świat z czystym umysłem, zrozumieć i z czasem zaakceptować sytuację.

3. Spacery

Jeśli czujesz, że chwila obecna to nie najlepszy moment na podróże, spaceruj. Chodzenie bez celu, zawieruszanie się w nieznane rejony, przemierzanie parków lub lasów, a nawet zwykły spacer przydomowymi alejkami, ukoi skołatane nerwy i przyniesie chwilę spokoju.

Dostarczanie organizmowi ruchu i wtapianie się w krajobraz, jest świetną terapią dla umysłu.
Najlepiej jest wędrować wśród przyrody. Działa ona kojąco. Wybierz więc las, plażę, łąkę i postaraj się oddalić od szumu cywilizacji i swojego codziennego życia.

4. Medytacja

Jest to najsilniejsza i najbardziej efektywna metoda terapii, poznania samego siebie i uzdrowienia złamanego serca. Medytacja przynosi ciszę i spokój. Dzięki niej znika natłok myśli.
Gdy dzięki niej wydostaniesz się już z dołka, ogromnie docenisz więź, jaką nawiążesz sam z sobą i będziesz wdzięczny sobie za tę praktykę.

Oczywiście musisz liczyć się z tym, że może być Ci bardzo trudno zwyczajnie usiąść i trwać w spokoju, gdy środku szaleje burza emocji. W takiej sytuacji możesz rozważyć skorzystanie z prowadzonej przez nauczyciela medytacji w grupie. Zawsze łatwiej uspokoić się i wyciszyć, słuchając czyjegoś spokojnego głosu niż samemu, w pustym mieszkaniu.

Wszelkie złe wydarzenia, to tylko etapy w życiu. Ważne, aby wiedzieć, jak sobie z nimi poradzić i jaką lekcję wyciągnąć z nich na przyszłość.

 

Pamiętaj, że to jest blog informacyjny.
Nie jesteśmy specjalistami, lekarzami ani medykami.
Dzielimy się jedynie pozyskaną wiedzą.

Jeśli podejrzewasz, że możesz mieć depresję, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą, aby uzyskać pomoc.