Odcień bananów – który służy Ci najbardziej?

Czy wiesz, że skład bananów zmienia się wraz z ich dojrzewaniem? Im ciemniejszy odcień bananów, tym więcej cukru zawierają. Dlaczego? Banan zawiera enzymy rozkładające skrobię, (skrobia sama w sobie słodka nie jest) i zamieniają ją w cukier. Dojrzalsze banany są również dużo łatwiejsze do strawienia przez żołądek.

Odcienie bananów

Japońscy naukowcy odkryli fascynujący fakt o bananach. Mianowicie gdy banan zaczyna się starzeć, produkuje więcej antyoksydantów niż jego młodsza wersja. Gdy skórka banana zaczyna się pokrywać brązowymi plamami, znaczy to, że produkuje TNF (Tumor Necrosis Factor, a po polsku – czynnik niszczący nowotwory) – substancję, która zwalcza nowotwory i inne zmodyfikowane komórki. Im ciemniejsze plamki, tym silniejsza substancja TNF w owocu.
Bardzo dojrzały banan wzmacnia odporność organizmu 8 razy intensywniej niż mało dojrzały.

Podsumowując, najlepszy sposób na jedzenie bananów, to wybieranie tych najstarszych!

Jednak uwaga dla cukrzyków drugiej kategorii:

Jako że cukrzycy muszą uważać na cukier warto, aby jedli banany z masłem orzechowym. Tłuszcze w nim zawarte i węglowodany o niskim indeksie glikemicznym zwolnią wchłanianie cukru z dojrzałego banana. W ten sposób cukier zostanie powoli i bezpiecznie dostarczony do obiegu krwionośnego

Banany to bez dwóch zdań superjedzenie i można je śmiało włączyć do niemal każdej diety.

Jednak pamiętajmy. Są najbardziej wartościowe i odżywcze dopiero wtedy, gdy mają już na sobie plamki.

źródła:
simpleorganiclife.org/ripe-unripe-bananas/
spiritscienceandmetaphysics.com