Sól kuchenna vs naturalna sól

Sól kuchenna  vs  nierafinowana, naturalna sól.

Wbrew pozorom, obydwa te produkty znacznie się do siebie różnią. Naturalna, używana przez człowieka od setek lat sól, to nie ten sam biały proszek, którym dziś doprawiamy dania.
Tak więc: sól kuchenna  vs  nierafinowana, naturalna sól.

sól kuchenna vs naturalna sól

Sól kuchenna często zawiera:

  • 97,5 – 99 % z chlorku sodu,
  • fluorki
  • środek antyzbrylający
  • pochodne aluminium (bardzo toksyczne)
  • środek wybielający (jako że powyższe  
  • substancje mogą zmieniają barwę soli)
  • Do soli kuchennej dodawany jest również jodek potasu. Jest to decyzja rządu, jako że badania wykryły duży problem z niedoborem jodu u naszego gatunku. Więc jest to akurat dobra decyzja. Jednak jego ilość jest zbyt mała, aby wyrównać deficyt

Naturalna sól zawiera:

  • 87 % z chlorku sodu,
  • wartościowych minerałów i elektrolitów,  regulujących prace całego organizmu (sól  kuchenna jest ich pozbawiana w procesie rafinacji i oczyszczania)

Korzyści z przestawienia się na sól naturalną:

  • Sól naturalna harmonizuje gospodarkę wodną w organizmie. Natomiast sól kuchenna zaburza te procesy i jej nadmiar powoduje zatrzymywanie wody.
  • Po zmianie soli na naturalną, dolegliwości takie jak artretyzm, skurcze, zatrzymanie wody w organizmie i opuchlizny kończyn znikają.
  • Sól naturalna wzmaga produkcję enzymów i soków trawiennych wspomagających trawienie
  • Sól naturalna działa zbawiennie również na nadnercza. Potrzebę jedzeni soli często odczuwają osoby z niewydolnością nadnerczy. Jednak ciało potrzebuje wtedy przede wszystkim minerałów z naturalnej soli.
    Więcej na ten temat tu: KLIK

UWAGA

Uważnie czytaj skład „soli morskiej”, która często mimo zapewnień jest rafinowana. Pamiętaj również, że sól powinno się spożywać w umiarkowanych ilościach.

Po spróbowaniu dań, przyprawionych naturalną, nierafinowaną solą, trudno będzie Ci wrócić do zwykłej soli kuchennej. Smak jest o niebo lepszy.