Trzy mudry na poprawienie nastroju

Mudry to sposoby ułożenia palców, działające zbawienie na nasze ciała.
Używając palców, dociskasz różne punkty refleksologii na swoich dłoniach, a organizm otrzymuje dokładną informację, w których obszarach należy rozpocząć samoleczenie.
Dziś zajmiemy się obszarem dobrego samopoczucia psychicznego. Prezentujemy trzy mudry na poprawienie nastroju.

Chcesz wiedzieć, jak dokładnie działają mudry?
Zajrzyj do wyjaśniającego artykułu: KLIK

Mudry działają szybko i skutecznie i mogą być stosowane o każdej porze. Nie potrzebujesz wygodnych ubrań, a ni maty do ćwiczeń. 😉
Mudry są praktykowane od tysięcy lat, a ich działanie i skuteczność udokumentowana w wielu wschodnich opracowaniach medycznych.* Niektóre z mudr zostały nawet wprowadzone do szpitali jako terapia poprawiająca samopoczucie pacjentów.**

Poniżej przedstawiamy trzy mudry na poprawienie nastroju. Są one bardzo proste do wykonania:

 

  • Jnana Mudra (Gyan mudra)

– na mądrość i jasność umysłu

mudry na poprawienie nastroju

Połącz ze sobą czubki palców wskazującego i kciuka. Resztę palców złącz i wyprostuj lub pozwól im ułożyć się naturalnie.
Trzymaj minimium 3 minuty. Nie ma górnej granicy czasowej. Jeśli potrzebujesz, trzymaj mudrę dłużej.

Ta mudra budzi mądrość i wiedzę. Kciuk reprezentuje jedność wszystkiego, a palec skazujący Ciebie. Gdy połączone, pozwalają naszemu duchowi połączyć się z jednością wszechświata. W hinduizmie zwie się go OM, w Chrześcijaństwie jest to Bóg, w innych religiach posiada swoje indywidualne imiona.

 

  • Anjali Mudra

– na odnalezienie balansu, poczucie harmonii i spokoju

mudry na poprawienie nastroju

Złącz palce i całe dłonie, tak aby do siebie przylegały. Gdy odsuniesz łokcie na boki i przyciśniesz dłonie, poczujesz, jak rozciągają i rozluźniają się Twoje barki i kark.
Trzymaj mudrę minimum 3 minuty dziennie. Próbuj stopniowo zwiększać ten czas, aż osiągniesz 60 minut.

Ta mudra wniesie balans do Twojego życia. Łączy ona lewą i prawą półkulę mózgu, przynosząc spokój i wyciszając natłok myśli w głowie.

 

  • Prana Mudra

– na energię

mudry na poprawienie nastroju

Połącz czubki serdecznego i małego palca z czubkiem kciuka. Palec wskazujący i środkowy wyprostuj.
Ta mudra to odpowiednik jednej kawy. Trzymaj ją minimum 3 minuty. Najskuteczniejsza jest , trzymana prze 30 minut dziennie. (Może być z przerwami).

Ta mudra budzi pranę. Naszą siłę witalną. Naszą energię i moc do działania.
To ona daje Ci uczucie obudzenia. Dzięki niej czujesz, że żyjesz.

Którą ręką najlepiej ćwiczyć mudry?

To bardzo ważne, aby mudry wiczyć obiema dłońmi na raz. Przynosi to balans i harmonizuje organizm.

Jednakże, jeżeli czujesz, że brakuje CI energii lub jesteś przeciążony(a) światem zewnętrznym – praktukuj mudrę prawą dłonią. Harmonizujesz wtedy stronę ciała, odpowiedzialną za energię yang.

Gdy czujesz się niespokojny(a), zestresowany(a), przytłoczony(a) wewnętrznymi problemami w związku z sobą, uzyj lewej dłoni. Harmonizujesz wtedy stronę ciała, odpowiedzialną za energię yin.

Co jeśli zrobię mudrę źle?

Nic złego się nie stanie, gdy niechcący złożysz palce w inny sposób niż zalecany. Znaczy to, że Twój instynkt podpowiedział Ci punkt w ciele, który bardziej wymaga uwagi i leczenia.

Według refleksologii każdy punkt na dłoni odpowiada konkretnemu miejscu w ciele. Jeśli czujesz, że Twoim palcom lepiej jest w innym układzie, zaufaj sobie i wypróbuj go. Może to znaczyć, że intuicyjnie właśnie coś w sobie naprawiasz.

Czy dłonie powinno się układać ku górze czy ku dołowi?

Dłonie ułożone wnętrzem do góry oznaczają chęć połączenia się z wyższą mądrością (Bogiem, Wszechświatem, Twoim wyższym Ja, Twoimi opiekuńczymi duchami). Układając dłonie wnętrzem i palcami ku górze prosisz o prawdę, oświecenie, obudzenie śpiącej jaźni, intuicję.

Dłonie ułożone wnętrzem ku dołowi, pozwalają Ci poczuc się uziemionym, połaczonym z Ziemią, spokojnym, ugruntowanym w sonnie i swoim życiu, obecnym i świadomym tego, że jesteś tu.

 

badania:

*ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934951/
*wwnorton.com/books/9780393707175
*search.proquest.com/openview/25faaa93ee656ff3f84bd37f1e83db75/1?pq-origsite=gscholar&cbl=4581243
**digitalcommons.lesley.edu/expressive_theses/300/

 

źródła:
yogadigest.com/3-mudras-mood-enhancing/
fitsri.com/articles/yoga-mudras-for-diabetes